Junami® verfrist logo en uitstraling

 

   

Zaltbommel, 3 maart 2014

Na bijna 10 jaar heeft Junami ® haar logo opgefrist. Het nieuwe logo moet met de tijd mee. Jong, fris, fruitig, dynamisch, eigentijds en dorstlessend heeft anno 2014 een andere vertaalslag.

Frisse douche
Het lijkt alsof het oude logo een frisse douche heeft gehad. Het originele kleurenpallet is verrijkt met fris groen wat ook in de appel terugkomt, net onder het steeltje.

Fotografie met telers
De beeldbank van Junami is vernieuwd met foto's van de telers (of hun familieleden). Vol passie, trots en enthousiasme hebben zij meegewerkt aan fotografie en film, wat van het materiaal afspat. Vanaf nu zal dit nieuwe foto- en filmmateriaal worden vertoond aan de markt.

Campagne
De Junami campagne gaat van start in week 11. Nieuw ontworpen reclame materialen, zoals FB.com/junamibreak, flyers, beursmateriaal en een reclamespot zijn in deze nieuwe stijl ontworpen om de campagne kracht bij te zetten. De spontane fotografie is in "social media look&feel" opgetrokken en geven een jong en eigentijds gevoel mee aan de campagne.

Verpakkingen
Geleidelijk zal het oude verpakkingsmateriaal vervangen worden door het nieuwe. De nieuwe doos is frisser en opvallender met grote logo's op de zijkant om zo extra op te vallen in het schap. Het appelstickertje heeft een QR code, waarmee de consument na scanning direct op de Junami facebook pagina terecht komt.

Have a Junami® break
De boodschap en doelstelling van Junami blijft gelijk. Junami is de ideale break voor tussendoor; of je nu aan het sporten bent, of aan het werken, op een feestje bent of helemaal opgaat in een film. Na het eten van een Junami is je dorst gelest en ben je weer helemaal fit.

 

Junami weer op tv en nu ook op Facebook!

Geldermalsen, 18 februari 2013

Junami is in de afgelopen jaren gepromoot als de ideale break voor tussendoor; of je nu aan het sporten bent, of aan het werken, op school bent of op een feestje of helemaal opgaat in een film. Na het eten van een Junami is je dorst gelest en ben je weer helemaal fit. Daarom start ook dit jaar weer een marketingcampagne onder de slogan "Have a Junami® break!"

Om de naamsbekendheid en daarmee de verkoop van Junami kracht bij te zetten worden er ook dit verkoopseizoen een scala aan promotionele acties in gang gezet. Van 25 februari tot en met 29 maart 2013 sponsort Junami d.m.v. "break" (reclame)blokken de programma's Goede Tijden Slechte Tijden en RTL Boulevard op RTL4.

Junami gaat met haar tijd mee en heeft nu al een eigen Facebookpagina. Dit is een prikbord met een flinke dosis inspiratie en tips voor avontuurrijke breaks en hotspots van dit moment,  met weetjes over de appel, maar ook over gezondheid, sporten, relaxen en lekker in je vel zitten. En natuurlijk zijn er het hele seizoen volop prijzen te winnen. Geef bijvoorbeeld antwoord op de vragen: "wie gun jij een break?" of "wat is jouw ideale 12HR break?" en win! Ook tonen we leuke consumentenacties die in de winkel te vinden zijn.

De oogst van dit jaar is uitstekend! De appels zijn van goede kwaliteit en zullen veel Junami fans gaan opleveren. De mooie rode kleur en strakke ronde vorm weerspiegelen de sappige, fruitige smaak. De Junami-telers hebben weer goed hun best gedaan afgelopen jaar!

De Junami® appels zijn volop verkrijgbaar bij de supermarkt en AGF-speciaalzaak.

Junami is een fruitige, knapperige appel die fris natintelt op je tong. Als je eenmaal zijn smaak hebt geproefd, wil je nooit meer iets anders. Het is de appel voor actieve mensen, die volop in beweging zijn en die net als Junami lekker in hun vel willen zitten.

 

NFO niet langer aandeelhouder

Geldermalsen, 1 februari 2013 - Op 24 januari 2013 heeft een Algemene Vergadering van Aandeelhouders van Inova Fruit plaatsgevonden, waarin is besloten tot een herverdeling van de aandelen.

NFO heeft in goed overleg met de andere aandeelhouders besloten om niet door te gaan als aandeelhouder van Inova Fruit.  De andere aandeelhouders, zijnde The Greenery, Coöperatieve Fruitveiling Zuid-Limburg, Koninklijke FruitmastersGroep, Veiling Zaltbommel en Veiling Haspengouw nemen de 10% aandelen van NFO over. Zij wensen op de huidige wijze door te gaan met Inova Fruit.

Vanaf de oprichting van Inova Fruit in 2001 heeft NFO een belangrijke bijdrage geleverd aan de ontwikkeling van nieuwe productmarktcombinaties in de fruitteelt in de vorm van conceptrassen. NFO was en is van mening dat de Nederlandse fruitteeltsector met een hoge kostenstructuur zich moet onderscheiden in de markt. Het telen van conceptrassen is een mogelijkheid voor fruittelers om dit te bereiken. NFO wilde in 2001 deze ontwikkeling ondersteunen en ervoor zorgen dat de Nederlandse fruitteeltsector deze ontwikkeling zou benutten. Op dit moment worden er in Nederland diverse conceptrassen geteeld.
NFO acht de initiële fase van conceptrassen nu voorbij en bovendien is de NFO geen afzet organisatie. Daarom heeft NFO besloten om niet langer aandeelhouder te blijven van Inova Fruit BV.

 

Toekomst Inova Fruit

Geldermalsen, 8 oktober 2012 - Op 20 september jl. heeft een vergadering plaats gevonden van de Raad van Commissarissen van Inova Fruit. Hierin is onder andere gesproken over de toekomst van Inova Fruit. De aandeelhouders hebben uitgesproken graag verder te willen gaan met Inova Fruit als varietymanager van nieuwe appel- en perenrassen.

In deze vergadering hebben de aandeelhouders besloten dat Inova Fruit zich weer volledig richt op haar rol als varietymanager. Inova Fruit is de grootste aandeelhouder in SpringQuest en heeft hiermee het eerste recht om rassen uit deze samenwerking in de markt te zetten.

De afgelopen jaren heeft Inova Fruit hard gewerkt om de naamsbekendheid van Junami, Rubens en Wellant te vergroten. Omdat Inova Fruit hierin veel kennis en ervaring heeft opgedaan behoudt Inova Fruit haar centrale rol in de coördinatie van de generieke marketing.

Inova Fruit blijft de coördinatie voeren over algemene teeltzaken en behoudt de contacten met de telers. Ook het contractbeheer behoort tot de taken van Inova Fruit. Verder geeft Inova Fruit aan de hand van de aanplantgegevens een oogstprognose af, welke vanzelfsprekend wordt aangepast met de ervaringen uit het veld.

De verantwoordelijkheid voor de verkoop van de Inova Fruit rassen Rubens, Junami en Wellant ligt bij de afzetorganisaties.

De dagelijkse leiding van de operationele werkzaamheden van het sterk afgeslankte Inova Fruit ligt bij Marian Tromp. De coördinatie van de samenwerking tussen Inova Fruit BV en PRI vindt plaats vanuit de Raad van Commissarissen van Inova Fruit BV.

 

18 sept.'10 Nationale Appelplukdag, Veiling eerste kistje Rubens

Veiling eerste kistje Rubens appels naar Wilhelmina Kinderziekenhuis

Topkok, kokoloog en veiligmeester-voor-één-dag Pierre Wind gooit zaterdag 18 september a.s. al zijn Haagse bluf in de strijd om een recordopbrengst binnen te halen voor het Wilhelmina Kinderziekenhuis (WKZ) in Utrecht. Met de veiling van het eerste kistje Rubens appelen van dit seizoen, krijgt de Nederland Bloeit Appelplukdag 2010 op diezelfde zaterdag 18 september extra allure. Uiteraard is er gekozen voor het ultieme decor van de veiling:  Fruitbedrijf Uijttewaal in 't Goy (gemeente Houten). Deze Rubens fruitteler stelt die dag zijn boomgaard eveneens open voor het grote publiek.

Kindertheater van het WKZ

Bezoekers van de Nederland Bloeit Appelplukdag, relaties van de fruitteler Uijttewaal, supermarktorganisaties en de media zijn die middag getuige van een heus veilingspektakel, waarbij Wind met zijn inmiddels befaamde ‘Haagse bluf' het onderste uit de kan haalt. Als ambassadeur voor gezond en lekker eten spant Pierre Wind zich met liefde in voor kinderen, maar het goede doel maakt het dit keer de moeite meer dan waard. De opbrengst van het eerste kistje Rubens gaat namelijk naar het Kindertheater van het WKZ. Dit theater verzorgt voorstellingen waar zieke kinderen naar kijken of zelf aan meedoen, maar waarbij ook broertjes, zusjes en vriendjes welkom zijn.

Nederland Bloeit Appelplukdag

Tijdens de Nederland Bloeit Appelplukdag staan de schijnwerpers op 18 september gericht op de fruitteelt in Nederland. In alle provincies ontvangen de fruitbedrijven een dag lang belangstellenden. Iedereen kan komen plukken en proeven, oude en nieuwe rassen worden met trots gepresenteerd en oogstmethoden gedemonstreerd. Ook kan het grote publiek zien hoe milieuvriendelijk en duurzaam de appels geteeld worden, de fruitteler licht zijn werk graag toe. "De Nederlandse voedselproductie behoort wereldwijd tot de top in voedselveiligheid. We laten het ook graag zien.", aldus boerenvoorman Albert Jan Maat (LTO Nederland). De Nederland Bloeit Appelplukdag zet alle Hollandse fruittelers in het zonnetje. Als hofleveranciers van gezondheid verdienen ze dat.

Een beetje extra aandacht verdiend!

Dat de appel best een beetje extra aandacht verdient, weet ook veilingmeester Pierre Wind. Fruit verdwijnt zoetjes-aan uit de broodtrommels die kinderen mee naar school nemen, bewees onderzoek. Eén op de drie ouders geeft hun kroost zelfs liever koek of snoep mee naar school. Middelbare scholieren doen het met nog minder toe; in 87% van hun lunchpakketten ontbreekt fruit. Opvallend is daarbij het verschil tussen broodtrommels van lager en hoger opgeleiden. Hoe hoger opgeleid, hoe gezonder de inhoud van het trommeltje.

En dat de appel, zoals de Rubens, juist de ideale snack voor bij de lunch of tussendoor is, weten  voedingsdeskundigen allang. Hij geldt als leverancier van koolhydraten voor de levering van energie, vitaminen, mineralen en vezels. Dankzij het lage gehalte aan calorieën en het hoge vochtgehalte is het een prima alternatief voor zoet, zout en vet. Een appel is bovendien handzaam: altijd klaar voor consumptie en overal te eten.

Voor meer informatie over Rubens appels, kijkt u dan op www.rubens-appel.nl. Voor meer informatie over de Appelplukdag, kijk op www.nederlandbloeit.nl.

Wellantexcursie vrijdag 27 augustus 2010

Voor alle Wellanttelers is er vrijdag 27 augustus 2010 een Wellantexcursie georganiseerd.

Jos de Wit (van FruitConsult) heeft verschillende teeltaspecten van Wellant behandeld. Er werd onder andere aandacht geschonken aan de verschillende snoeiwijzen van Wellant en aan de effecten hiervan op de zetting en rui. Voor een goed rendement is het van groot belang om zoveel mogelijk appels in de maat 75-85 mm te krijgen en de maat 90 en op te voorkomen. Verder is er deze middag gesproken over bestuivers.

De betreffende telers zullen een verslag van deze bijeenkmost ontvangen.

Open dag Fruit Kenniscentrum in Randwijk 2010

Efficiënt en effectief fruit telen zijn thema's op de Open dag van het Fruitkenniscentrum Randwijk op donderdag 19 augustus 2010.
 

Tijdens deze Open dag in Randwijk zijn actualiteiten uit praktijkonderzoek en andere ontwikkelingen in een efficiënte en effectieve teelt van appel en peer te zien. Bezoekers kunnen een aantal lopende projecten en demonstraties bezichtigen.

Fruitteler Pieter Vernooij stelt dit jaar zijn bedrijf in Randwijk open. De nieuwe dunproef op Rubens en Elstar wordt daar en op de proeftuin zelf uitgevoerd. Vernooij gaat in op zijn ervaringen met nieuwe rassen.

Er zijn ook diverse ontwikkelingen op het gebied van mechanisering te zien waaronder de resultaten van een demo met mechanische snoei. Een techniek die de kostprijs kan drukken omdat ze de teler veel snoeiuren bespaart. Daarnaast demonstreert het kenniscentrum nieuwe sensortechnieken en doptypen voor onkruidbestrijding. Onderzoek naar bestrijding van fruitmot op peer gaf de laatste jaren inzicht in een effectieve aanpak. Tevens gaat men in op de nevenwerking van middelen op oorwormen.

In een rondgang langs de proeftuin komen diverse onderzoeken aan bod en kunt u de veelzijdigheid van het onderzoek door PPO Fruit meebeleven.

De partners van het Fruitkenniscentrum zijn NFO, Productschap Tuinbouw, PPO Fruit (WUR), Fruitconsult, Inova Fruit bv, Plant Research International (WUR), DLV Plant en Pieter Vernooij. Zij brengen u graag op de hoogte van de noviteiten en ontwikkelingen en heten u allen van harte welkom.

De Open dag begint om 12.50 uur en eindigt circa 18.30 uur. Entree is gratis.
De Open dag vindt plaats bij PPO Fruit, Lingewal 1, 6668 LA Randwijk. FKC open dag 1FKC open dag 2

Inova Fruit biedt alle bezoekers Sap van Wellant aan.

 

Inova Fruit beëindigt testen Xenia

Geldermalsen, 1 maart 2010 - Op 25 februari 2010 heeft Inova Fruit B.V. besloten om niet tot marktintroductie van Xenia over te gaan. Aan het besluit is een periode van uitvoerig teelt- en bewaaronderzoek voorafgegaan.

In 2006 besloot Inova Fruit om in navolging van de appelpilots ook voor interessante nieuwe perenvariëteiten pilots op te starten. In winter 2006/2007 zijn op een vijftal fruitbedrijven bomen aangeplant van ondermeer Xenia. Vanuit het Cultuur en Gebruikswaardenonderzoek 1e fase kwam tot die tijd Xenia naar voren als een ras met goede bewaar- en uitstaleigenschappen. Inova Fruit heeft toen besloten om Xenia te gaan testen met als doel om Xenia te benutten voor de 2e helft van het verkoopseizoen. In die periode is de perenkeus van Hollandse bodem immers beperkt tot Conference.

Met dat doel, verkoop 2e helft verkoopseizoen, is in de afgelopen jaren uitvoerig onderzoek gedaan naar de bewaarmogelijkheden van Xenia, als ook de vruchtzetting en het pluktijdstip. Uit het bewaaronderzoek als ook praktijkervaring heeft Inova Fruit geen bevestiging gekregen van de goede bewaareigenschappen. Zowel onder mechanische condities als ook CA-bewaring ontstond vroeg (januari) of laat (mei) inwendige bruinverkleuring en dat zowel bij condities onder lage als ook hogere temperaturen. Ook zijn smaakverschillen geconstateerd tussen verschillende vruchtmaten.

Inova Fruit selecteert rassen die onderscheidend moeten zijn voor de consument als ook perspectiefvol voor de deelnemende fruitteler. In de testperiode is er geen meerwaarde gebleken van Xenia in de 2e helft van het verkoopseizoen. In de 1e helft van het verkoopseizoen is het aanbod van bestaande perenrassen aanzienlijk en is Xenia niet onderscheidend in smaak. Vandaar het besluit om niet over te gaan tot marktintroductie.

Inova Fruit zal haar selectiewerk naar perenvariëteiten met goede bewaarbaarheid voor de 2e helft van het verkoopseizoen dan ook voortzetten.

AA-kwaliteit Junami® en Rubens® bomen uitverkocht

26 november 2009

De verkoop van Junami en Rubens bomen is de laatste weken behoorlijk aangetrokken. Dit heeft ertoe geleid dat de AA-kwaliteit van Junami en Rubens bomen is uitverkocht. Van Junami® zijn nog circa 35.000 A-kwaliteit bomen voorradig en van Rubens® circa 14.000 A-kwaliteit bomen. Van Wellant ® zijn voor het seizoen 2009-2010 geen bomen meer voor verkoop beschikbaar. 

Aanpassing boomprijzen Junami, Rubens en Wellant

26 november 2009

In juli 2009 heeft Inova Fruit besloten om de prijzen van plantmateriaal Junami®, Rubens® en Wellant® aan te passen per 15 september 2009. Op dit moment hebben  we ervoor gekozen om de prijsaanpassing van haar plantmateriaal met één jaar op te schuiven en pas per seizoen 2010-2011 te laten ingaan. Hoewel er op zakelijke en marktconforme gronden is besloten tot prijsaanpassing, kon ten tijde van de prijsaanpassing in juli 2009 niet worden voorzien dat de appelmarkt in een dergelijk zwaar weer terecht zou komen. Vandaar dat nu is besloten om de prijsaanpassing niet te doen gelden voor bomen besteld na 15 september 2009 met levering 2009-2010. Overweegt u om in de komende jaren bomen van rassen van Inova Fruit te gaan planten? Kijk dan nog eens onder ‘voor fruittelers' en vervolgens ‘over bomen' en lees alles over de kortingsregeling van 4 en 8% en over de extra kwaliteitsgaranties op het plantmateriaal van onze boomkwekers.

Boomprijzen vanaf levering 2010-2011:

Ras AA-kwaliteit A-kwaliteit B-kwaliteit
Junami®milwa € 5,70 € 4,50 € 2,75
Rubens®civni € 5,70 € 4,50 € 2,75
Wellant®fresco € 5,70 € 4,50 € 2,75

De redenen voor deze aanpassing zijn:

Junami®, Rubens® en Wellant® scoren (inter)nationaal goed bij de supermarkt en AGF-specialist. Het product en de promotionele verkoopondersteuning worden zeer gewaardeerd door de consument. Daar wordt de komende tijd nog meer inspanningen op gepleegd. Een substantieel deel van de aanpassing wordt benut voor extra promotiegeld. De toekomstige planters profiteren zo van het reeds behaalde succes, terwijl de pioniers niet belast worden.

De prijzen van het plantmateriaal zijn gebaseerd op een investering per meter aanplant. Hierdoor is het ideale teeltsysteem leidend en niet de investering per hectare.

Het is de eerste keer sinds 2004 dat Inova Fruit een indexatie toepast.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Inova Fruit BV, telefoon 0345-578631 of e-mail: info@inovafruit.nl.